lol.lt © 2024
Informacija: [email protected]
Kartais atrodo, kad marketologai naudojasi mūsų silpnybėmis kaip tik gali ir mausto mus ant kiekvieno žingsnio supermarkete. Bet dažnai jie patys padaro netikėčiausių klaidų, ir tai top-5 klaidų, padarytų marketingo istorijoje.
5. McDonald's ir Olimpinės žaidynės
1984 metais JAV eilinį kartą vyko Olimpinės žaidynės ir šis greito maisto tinklas nusprendė išnaudoti šią galimybę McDonald's reklamai. Taigi Mickis D, parodydamas savo pasitikėjimą JAV rinktine, paskelbė šūki "Jei Amerika laimi - tu laimi" ir už kiekvieną aukso, sidabro ir bronzos medalį nusprendė dalinti nemokamus Big Mac, bulvytes ar Coca-colą, priklausomai nuo medalio.
Jokia kompanija nepradeda nemokamo dalijimo akcijos, nežinodama kiek tiksliai prekių bus atiduota veltui. Tačiau, McDonalds tikriausiai rėmėsi duomenimis iš 1976 metų Olimpiados, kurioje visas prizines vietas susišlavė Sovietinis Blokas. Bet 1980 metais JAV boikotavo Olimpines žaidynes, nes nekentė rusų, atsakydami į tai, 1984 metais rusai ir sąjunginės respublikos neatvyko į JAV. Dėl to JAV neturėjo rimtų varžovų ir susišlavė beveik visas prizines vietas - iš viso 174 medalius, o McDonald's turėjo atiduoti veltui daug daugiau maisto nei tikėjosi.
4. Walkers bulvių traškučiai
Walkers suorganizavo neįtikėtiną oro nuspėjimo totalizatorių. Jei žmogus nusiperka bulvių traškučius (už maždaug 65 centus), jis gali nueiti į kompanijos tinklalapį ir pabandyti nuspėti kur ir kada bus lietus ir jei jis spėja teisingai - gauna 10 dolerių. Tačiau, esmė yra tame, kad konkuras vyko Anglijoje ir rudenį kur lyja nuolat.
Galiausiai, kai buvo ypač lietinga savaitė, jų tinklalapis paslaptingai "užlūžo", o akcija pasibaigė netrukus po to.
3. Oro linijos Pacific - skraidykit sušiktai baisiam danguje
1967 metais oro linijos Pacific turėjo bėdos dėl spaudoje nuskambėjusios lėktuvo katastrofos ir kitų kvailų verslo sprendimų. Kažkas turėjo jiems padėti! Ir tuo kažkuo tapo komedijantas Stanas Frebergas, galima sakyti, palaidojęs kompaniją gyvai. Jam tikrai nederėjo sarkastiškai kalbėti apie katastrofą ir skaidymo baimę, ir skraidymo saugumą. Ne visi juk supranta subtilų humorą.
2. Silo - "Apsišik, kiek bananų"
Sakoma, kad tai kvailiausias kvailų reklamų atvėjis. Labai svarbu sugalvoti tinkamą reklamos sloganą - jis turi pritraukti pirkėjų dėmesį, turi sukurti jausmą, kad prekė tau tiesiog būtina, ji padarys tave kietu ir tau visos bobos duos populiariu. BET! Kai slogane vartoji specifinį slengą, turi būti tikras, kad jis nebus suprastas dviprasmiškai.
1986 metai Silo, kompanija užsiiminėjanti nuolaidų kuponais ir panašiais dalykais, kurie padeda per trumpiausią laiką prastumti bent jau pusvelčiui tai, ko niekam nereikia, turejo per daug namų garso sistemų, kurias reikėjo greitai parduoti. Taigi jie nesugalvojo nieko geresnio, kaip paskelbti šūki "Tik 299 bananai už naujas kolonėles", aišku, turėdami omeny, kad bananai tai doleriai, ir nesvarbu, kad niekas nevadino dolerių bananais nuo to laiko, kai JAV buvo panaikinta vergvaldystė (nors tikiuosi juodaodžiams nemokėjo algos bananais, juk rasizmas - tai nuodėmė). Ir čia prasideda įdomiausias dalykas. Ne, ne tai, kad visi pagalvojo, kad Silo kompanija išprotėjo ir užsimanė bananų už garso sistemą, ir atnešė jiems ko buvo prašyta, o tai iš kur kiekvienas iš jų po galais gavo tris šimtus bananų? Taip Silo prarado 10 000$ vos per vieną dieną ir greitai nutraukė šia kampaniją. Liūdniausia tai, kad Silo net nebuvo kur visų bananų dėt, net vietiniai Zoologijos sodas ir Maisto bankas pasakė, kad jie tiek nesuės.
1. Tesco apsiskaičiavo.
Kaip matome, kompanijos kartais neįvertina savo klientų gudrumo. 2011 metais britų supermarketų tinklas Tesco susipyko su savo konkurentais Asda ir paskelbė pirkėjams, kad jei jie Asda parduotuvėje ras prekių pigiau nei pas juos, jie grąžins už prekę pinigus ir pridės dar tiek pat. Bet jie pamiršo apie žmogaus prigimtį ir galvojo, kad žmonės pirks tik tai ko jiems reikia, tai, ką dažniausias perka eilinis pirkėjas. Bet žmonės pasirodė suktesni ir pradėjo šturmuoti Asda dėl visokių niekam nereikalingų, bet svarbu, pigesnių daiktų, ir jei Tesco ką nors parduoda už 3 svarus, o Asda už vieną, vadinasi tu gauni prekę nemokamai, o Tesco tau už tai turi sumokėti dar vieną svarą. Žmonės pradėjo Internete dalintis visokiom gudrybėm, kaip pripildyti savo pirkinių krepšį visokiu šlamštu taip, kad jis padengtų išlaidas reikalingoms prekėms.