Šiandien, Apleisti.lt skaitytojai, susipažinsite su ilgu vieno itin garsaus laivo „gyvenimu“. Visa istorija gal ir ilga tačiau ją perskaityti tikrai verta. Nedaugelis laivų pasiekia tiek daug ir viską pabaigia taip tragiškai.. Dabar laivas guli mažame, atokiame paplūdimyje (Playa de Garcey) vakarinėje pakrantėje Fuerteventura. Bet sugrįžkime į visko pradžią, į jo „gimimą“…

Laivo statybos (1936-1939)

Šis didžiulis laivas buvo pradėtas statyti 1939 m. rugpjūčio 31 d. Jo statybas finansavo Eleanor Roosevelt (tuometinio Jungtinių Valstijų prezidento žmona). Laivas pradėjo tarnybą kaip flagmanas rugpjūčio 22 d. 1940 m., pradėdamas savo pirmąjį reisą.

Ankstyva pradžia (1939-1941)

Laivui buvo duotas „United States Lines“ vardas. Laivas galėjo talpinti 1202 keleivius ir dar 643 įgulos žmones.

Vidaus patalpos buvo suprojektuotas architektų Eggers & Higgins su tikslu parodyti šiuolaikinės Amerikos dizaino koncepciją, naudojant nerūdijantį plieną, keramiką, ir sintetiką.

1941 m. gegužės 28 d.  laivas buvo pašauktas į tarnybą Jungtinių Amerikos Valstijų karinio jūrų laivyno. Tuo metu laivas buvo Saint Thomas Jungtinių Valstijų Mergelių salose. Jį buvo įsakyta parplukdyti į žemyną ir perduoti kariniam jūrų laivynui.

Antras Pasaulinis karas (1941-1946)

1941 m. birželio 1 d. laivas buvo prišvartuotas Norfalko uoste, Virdžinijoje ir oficialiai įgytas JAV karinio jūrų laivyno. Laivo pavadinimas buvo pakeistas į „SAS West Point‘ (AP-23).

Laivas buvo perdarytas kariniams tikslams. Ant denio išdygo kelios priešlėktuvinės patrankos, buvo įrengta daugybė gultų, kad būtų galima sutalpinti kuo daugiau žmonių, laivo spalva pasikeitė į kamufležinę pilką, o jo keliamoji galia buvo padidinta net iki 7678 žmonių.

Didesniuose mušiuose „SAS West Point“ nesudalyvavo. Antrojo Pasaulinio karo metu jis buvo kaip transporeris. Keliavo po visą pasaulį, aplankė šešis žemynus gabendamas kareivius, amuniciją bei kitus karo veiksmas reikalingus daiktus.

Per JAV karinio jūrų laivyno vykdomas misijas „SAS West Point“ pergabeno iš viso daugiau nei 350,000 karių.

Pokario metai (1946-1964)

Sėkmingai pragyvenus Antrąjį Pasaulinį karą, laivas vėl saugiai sugrįžo į New York‘ą ir iš ten sėkmingai rengė turistines keliones. Tuo metu tai buvo pats įspūdingiaus ir gražiausias laivas visoje Amerikoje.

Tačiau 1952 buvo pastatytas greitesnis ir didesnis „SS United States“ laivas. Turistai jį pradėjo dažniau rinktis savo kelionėms dar ir dėl to, kad jis buvo saugesnis ir ekologiškesnis.

„Chandris“ laikotarpis (1964-1978)

1964 metais laivas buvo parduotas Graikijos „Chandris“ kompanijai. 28 metų laivas turėjo konkuruoti su naujesniais, greitesniais laivas, taip pat ir lėktuvais.

Tuo metu rinkoje buvo labai paklausūs keleiviniai laivai, ypač tokie kaip šis kuris vežė emigrantus iš Europos į Australiją.

Laivas buvo pervadintas „Australis“ vardu ir pradėti vykdyti laivo rekonstravimo, naujos įrangos diegimo darbai. Buvo padidintas keleivių vietų skaičius nuo mažiau kaip 1200 iki 2258.

„Australis“ buvo  populiarus, kaip kruizinis laivas Europoje, Australijoje, bei Naujojoi Zelandijoj. Pagrindinis jo tikslas buvo emigrantų gabenimas.

„Venturos kruizai“ laikotarpis (1978.06-1978.08)

1978 m. birželį „Australis“ buvo parduotas „Venturos kruizai“ įmonei. Laivas iš karto buvo pervadintas „America“ vardu. Buvo pašalinta Graikijos vėliava, o pats laivas perdažytas balta ir mėlyna spalvomis.

„America“ išplaukė į savo pirmąją kruizinę kelionę organizuotą „Venturos kruizai“ 1978 m. birželio 30. Laivo remontas nebuvo baigtas iki kelionės pradžios, tad jis plaukė ypatingai prastos būklės. Vandentiekis buvo nesandarus, kanalizacija taip pat, nuo variklio sklido alyvos kvapas, lovų užvalkalai panašūs į skudurus, o dažai apsilupinėję.

Po kelionės laivo savininkai susilaukė 2.5 milijono dolerių vertų pretenzijų iš keleivių. Visi tolimesni „America“ reisai buvo atšaukti, o laivas perduotas patikrinti ar laivas atitinka visas normas. Laivas surinko 6 iš 100 galimų taškų.

1978 m. liepos 18 d. laivas buvo atimtas už nesumokėtas skolas, o tų pačių metų rugpjūčio 28 d. Jungtinių Valstijų apygardos teismas įsakė „America“ parduoti aukcione.

Antrasis „Chandris“ laikotarpis (1978-1980)

„Chandris Linijos“ išpirko „America“ už 1.000.000 $ ir pervadino jį „Italis“. Buvo ambicingas planas modernizuoti laivą, tačiau jis taip niekada ir nebuvo realizuotas.

Buvo atlikti minimalūs laivo atnaujinimai ir „Chandris“ surengė keletą kruizinių reisų.

Neaiškus likimas Pirėjuje (1980-1994)

Laivas buvo parduotas „Intercommerce“ įmonei 1980 m., ir buvo pervadintas į „Noga“. „Intercommerce“ ketino paversti laivą į kalėjimą, kuris turėtų būti įtvirtintas Beirute. Tokie planai buvo tiesiog neįgyvendinami.

1984 m. rugsėjį laivas buvo parduotas „Silver Moon Ferries“, ir jis vėl buvo pervadintas į „Alferdoss“ pavadinimą, kuris reiškia „rojus“ arabų kalba. Tačiau tik laivo pirmagalyje pavadinimas buvo pakeistas. Nuo laivagalio ir laivapriekio senasis vardas nebuvo pakeistas, ir toliau išliko „Noga“.

1980-ųjų pabaigoje, laivas buvo parduotas už 2 milijonų JAV dolerių į metalo laužą. Metalo laužo kompanija sumokėjo pradinį įnašą 1 milijoną JAV dolerių, ir pradėjo darbus. Metalo laužo kompanija nemokėjo tolimesnių išmokų ir laivas buvo susigrąžintas.

Nelaimė Fuerteventuroje (1994-dabar)

1993 m. vasario mėn. laivas buvo parduotas dar kartą, su siekiu jį rekonstruoti ir paversti penkių žvaigždučių viešbučiu ant vandens  Tailande.

Tuo metu paaiškėjo, kad nepaisant visos paniekos metų, jo korpusas buvo dar stebėtinai geros būklės. Rugpjūčio mėnesį jis buvo pervadintas į „American Star“, jo varikliai buvo pašalinti, o korpusas buvo nudažytas raudona ir mėlyna spalvomis. Jis paliko Graikiją 1993 m. gruodžio 22d. Jį norėta vilkti, bet tai pasirodė neįmanoma dėl nepalankių oro sąlygų. Tada jis sugrįžo į Graikiją kelioms dienoms, kol oras nusiramins. 1993 m., Naujųjų metų išvakarėse, „American Star“ paskutinį kartą paliko Graikija, velkamas Ukrainos vilkiko „Neftegaz 67“.

Praėjus šimtui dienų vilkimo „American Star“ ir „Neftegaz 67“ užklupo audra. Sausio 17d., audros metu nutrūko lynai jungiantys abu laivus. Buvo atsiųsta pagalba, tačiau ji nesugebėjo padėti. Visa „American Star“ laive buvusi įgula buvo iškelta ir laivas buvo paliktas vienas dreifuoti. Sausio 18d. laivas užplaukė ant seklumos prie vakarinės pakrantės Fuerteventura, Kanarų salose.

Nors derybos tarp laivų savininkų, vilkimo įmonės, ir draudimo bendrovės vyko, laivas buvo atiduotas gamtai.

2005 m. lapkričio mėn. laivas pradeda sparčiai irti. Iki 2007 m. vidurio mažai kas liko iš didžiojo laivo. Nuolaužos pamažu nyksta po bangomis. Šiomis dienomis, tik buvusio „American Star“ laivapriekio liekanos išlieka virš vandens.